Wrocław – Legnica – Dolny Śląsk

Czy pozycjonowanie jest dobrą formą reklamy?

Czy pozycjonowanie jest dobrą formą reklamy?

Czy pozycjonowanie jest dobrą formą reklamy?
Październik 21
18:10 2016

Szeroki dostęp do internetu spowodował, że konsumenci informacji o usługach i towarach szukają przede wszystkim w sieci. To powoduje też zmiany na rynku reklamy. O ile budżety na reklamowanie się w radiu i w telewizji wciąż są wysokie, o tyle w prasie drukowanej spadają rok po roku. Wartość działań prowadzonych przez firmy natomiast rośnie: zarówno sprzedaży przez sieć, czyli e-commerce, jak też działań reklamowych, czyli e-marketingu.

Pozycjonowanie stron jest jednym z najbardziej popularnych działań, jakie prowadzi się w ramach e-marketingu. I już teraz możemy odpowiedzieć twierdząco na pytanie z tytułu: tak – pozycjonowanie jest jak najbardziej dobrą formą reklamy.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to działania, których celem jest to, aby strona internetowa wizytówki firmowej miała dużo wejść z wyszukiwarek internetowych (przede wszystkim z wyszukiwarki Google, która jest najbardziej popularna), które to wejścia zaowocują telefonami i mailami z pytaniem o ofertę, albo dokonaniem zakupu.

Najprostszym sposobem na sprawdzenie skuteczności pozycjonowania jest śledzenie, czy na najważniejsze dla danej strony (biznesu) słowa kluczowe pozycje strony wzrastają, chociaż stopniowo w ostatni czasie odchodzi się od rozliczenia między firmą pozycjonowaną a pozycjonującą opartą na płatności za efekt, czyli za określone pozycje. Obecnie częściej stosuje się stały abonament za pozycjonowanie, a sprawdzanie wzrostu pozycji jest jednym z elementów raportowania postępu prac. W ten sposób rozlicza się wiele firm działających we Wrocławiu, w tym Stabilne Pozycje.

Na czym polega pozycjonowanie?

W wielkim skrócie na pozycjonowanie składają się dwa podstawowe elementy. Pierwszym z nich jest zoptymalizowanie witryny internetowej w zakresie poprawek w jej kodzie oraz w treści. Już same te działania nierzadko dają lepsze pozycje w perspektywie kilku dni.

Sama optymalizacja strony zwykle jednak nie wystarcza aby osiągnąć zadowalające efekty pozycjonowania. Tak samo zmaga się z tym Wrocław, jak i inne miasta. Po przeprowadzeniu optymalizacji czas rozpocząć właściwe pozycjonowanie polegające na zdobywaniu linków do strony. Na pierwsze efekty tego działania trzeba poczekać nawet kilka miesięcy.

Artykuł powstał we współpracy z firmą StabilnePozycje.pl

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu z niniejszego filmu:

Share